Freelance communicatieadvies

Voor de ondernemer die geen communicatieafdeling heeft, maar wel brandende vragen op het gebied van communicatie, is een freelance communicatieadviseur een uitkomst. Communicatieadvies is in te zetten bij vragen rondom de promotie van een product of dienst, maar ook bij het in de markt zetten van een compleet bedrijf. Bij het ontwikkelen van een complete campagne, of de inzet van een specifiek middel zoals een website.


Werkwijze

Om tot de kern van een communicatievraag te kunnen komen, gaat Nootis in gesprek met een ondernemer. In de eerste inventarisatie kan al vaak de vinger op de zere plek gelegd worden. Bij akkoord van de ondernemer maakt Nootis vrijblijvend een Plan van Aanpak op met de opzet van eventuele onderzoeken en een heldere uitleg over de werkwijze.

Nadat eventuele onderzoeken en inventarisatie zijn gedaan, kan gestart worden met het creatieve proces. Nootis betrekt hierin graag de ondernemer en eventueel ook medewerkers. Als spil van de organisatie is het enerverend om hierin mee te denken en elkaar te inspireren.

Na een inspiratiesessie gaat Nootis aan de slag om het communicatieadvies af te ronden.

 

Het communicatieadvies dat gepresenteerd wordt aan de organisatie bevat onder andere een complete interne- en externe analyse, een strategie en boodschap die aansluit aan de organisatiestrategie, creatieve communicatiemiddelen en daarmee een concrete beantwoording van de communicatievraag.

Inspiratiesessies

Inspiratiesessies zijn er voor ondernemers die gemotiveerd zijn zelf aan de slag te gaan met een communicatievraagstuk. Deze sessies helpen ondernemer (en medewerkers) een eigen communicatie- of promotieplan te schrijven. De creatieve brainstormsessies zijn er om te leren vernieuwend te denken over de uiteindelijke uitvoering van het communicatieplan.

Freelance communicatiemedewerker

(Tijdelijke) uitval van een communicatiemedewerker kan al snel leiden tot grote druk op een ondernemer of communicatieafdeling. Het inzetten van een tijdelijke hulpkracht kan via een detacherings- of uitzendbureau, maar deze mankracht kan ook opgevuld worden met een freelance communicatiemedewerker.

De voordelen: geen contractuele verplichtingen, veel flexibiliteit en vaak ook nog eens financieel voordeliger.

Op zoek naar een communicatiemedewerker? Klik hier voor contactgegevens.