Wat is content creatie?

Het bedenken, maken en schrijven van interessante en waardevolle inhoud voor potentiële klanten, waar geen directe promotie voor een product of dienst in zit verweven.


Content creatie in een notendop

De samensmelting van een merk, een boodschap en een doelgroep is de fundering voor het creëren van content. Het doel is echter altijd hetzelfde: in contact komen met de doelgroep via deze waardevolle content, zonder daar een promotionele boodschap aan te hangen.

Bij de inzet van content (marketing) moeten de ideeën over reclame plaatsmaken voor de zoektocht naar de waardevolle aspecten binnen een organisatie. Een verhaal, de mensen, de visie en de werkwijze zijn nog maar enkele voorbeelden hiervan.

 

Zaak is om al deze informatie om te toveren tot content waar de doelgroep behoefte aan heeft. Een analyse van de doelgroep geeft hier al snel een beeld van.

Vervolgens wordt er gezocht naar media en middelen waarmee deze content de doelgroep kan bereiken. Denk aan blogs op een website, video’s op Facebook en berichten op Twitter.

 

 

Werkwijze

Nootis gaat samen met de ondernemer en medewerkers om de tafel om op zoek te gaan naar het verhaal van de organisatie. Er volgt een analyse van de doelgroep(en) en in een brainstormsessie krijgt de uit te dragen boodschap vorm. Het verhaal, de analyse en de boodschap worden samengesmolten tot een concreet plan waarin de creatieve content wordt gepresenteerd.