Webteksten en online teksten

Met online teksten moet niet alleen rekening gehouden worden met de basisprincipes van het tekstschrijven, maar ook met de vindbaarheid van jouw website in zoekmachines (ja, voornamelijk Google). Ik vertel je graag meer over hoe ik dit voor jouw organisatie zou aanpakken. 

 

Onderzoek

Voordat ik begin te schrijven, doe ik onderzoek naar jouw organisatie: Wat maakt jouw organisatie uniek? Wie is jouw doelgroep? Wat doen jouw concurrenten? En welke zoekwoorden zijn interessant om jouw website goed vindbaar te maken? Een goede basis is letterlijk het halve werk.

 

Als ik alles over jouw organisatie weet, kruip ik in de huid van jouw doelgroep, zodat ik een optimale voorstelling kan maken van wat zij willen lezen.

 

SEO-optimalisatie

Het stukje zoekwoordenonderzoek is maar één onderdeel in het vindbaar maken van jouw website. Ook de technische kant en de zogeheten “achterkant” van jouw website moeten in orde zijn. Ik zal je nu niet vermoeien met alle termen die daarbij horen, maar in een persoonlijk gesprek licht ik ze graag aan je toe.

 

Online strategie

Is jouw website onderdeel van een grotere (online)strategie? Top! Want dan ben je al optimaal bezig met de inzet van online kanalen. Heb je nog geen online strategie, maar wil je wel het uiterste uit alle kanalen halen? Dan is een uitgebreid communicatieadvies wellicht interessant voor je. Is dat nog een stap te ver? Met een brainstormsessie zetten we de eerste stappen naar jouw online strategie. 

 

Geïnteresseerd in het herschrijven van jouw webteksten?